Sunday, June 23, 2013

508#Ai no Kotoba ~ Review Lima Blog #1


Seperti yang Hana mentioned dalam entri INI, Hana akan buat blogs reviewing untuk pemenang blog review daripada Simple Segmen by ArifahLee & ZunairahLee :) Hana akan buat review untuk 10 blog terpilih. Tapi, Hana akan mulakan dengan the first five blogs dulu :)

Jom tengok!



Blog pink comel ni so far tak ada masalah :) Loading pun okey, sidebar tersusun. Tapi, bagi Hana background untuk sidebar tu tak kena, nampak crowded. Untuk sidebar background, better guna background yang plain atau corak yang tidak terlalu kontra :)




Peminat tegar 1D ya? :D Sidebar, loading, semua kemas dan okey. Tapi part font tu macam kena ubah sikit. Kalau boleh, gelapkan sedikit warna font, atau guna warna hitam terus sebab warna agak kabur. Sesetengah laptop akan kabur terus, susah nak baca. Saiz font pun mungkin boleh besarkan sedikit :)




Header yang comel :D Hee~ Bagi Hana, apa yang mungkin perlu diubah untuk blog ni sama dengan blog http://cuteandadorable-is-sugarmeow.blogspot.com/ ni :) Yang lain dah okey, cuma saiz font dan pilihan warna untuk links agak kabur. Warna font pula dah okey :)




Loading dah okey, tapi blog nampak tak kemas dengan dua sidebars. Untuk nampak lebih kemas, guna satu sidebar aje dan limitkan posts kat home page. Better ada satu hingga tiga aje posts kat home page. Kalau banyak sangat, blog nampak tak kemas :) Untuk jimatkan ruang dan nampak kemas, letak scroll bar untuk blog list dan blog archive. Selain tu, letak background di sidebar juga :)




Blog ni serius comel! Doodle di header pun tersangatlah comel x) Semua dah okey, tapi Hana rasa saiz font agak kecik. Kalau besarkan lagi okey kot :) 


Setakat itu aje review Hana. Apa yang Hana beritahu dalam review tu mengikut pendapat peribadi Hana :) Selain daripada kita selesa dengan blog kita, pastikan orang lain selesa juga nak menjengah ke blog kita. 

Jangan lupa singgah!

Till then.
Wassalam.

14 comments:

  1. suk pulak tengok doodle kat header blog last tu.. cute.. :)

    ReplyDelete
  2. Tahniah buat mereka. Syoknya dapat kena review oleh Cik Hana kita..hehehe :)

    ReplyDelete
  3. rjinnyer hana :) thniah buat mereka :)

    ReplyDelete
  4. da singgah semua blog.. hehehe..

    ReplyDelete
  5. tahniah kepada mereka semua.. :D

    ReplyDelete
  6. tahniah pada mereka yg kena review...rajin hana review blog yaa...eipp baru perasan...dah tak scheduled post...hehe.

    ReplyDelete
  7. hihi....tahniah buat pemenang :)

    ReplyDelete
  8. untungnya mereka..he3 tahniah!!

    ReplyDelete
  9. okey..trima kasih ats komen membina..akan di ambil tindakan..hehehe

    ReplyDelete
  10. Bestnya depa direview hana..tahniah ....
    ;-)

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News