Thursday, July 10, 2014

612#Ai no Kotoba ~ Juadah Berbuka Ala Student :p


Selamat berbuka!

Kalau dah namanya student, memang kebanyakannya akan membeli makanan kat bazaar atau kedai-kedai makan. Plus kalau duduk kat hostel. Like me :p

So far Hana beli kat bazaar Ramadhan kat TKS ni. Kalau Kak Dijah (housemate) ada pergi bazaar kat luar tu Hana mengendeng la pergi sekali. Setakat ni merasa jugaklah pergi bazaar Ramadhan lain kat area Kajang dengan Bangi ni.

Hana akan limitkan pembelian tu dalam RM10 aje including nasi, kuih dan air. Cukuplah RM10 tu untuk setiap hari. Kalau beli banyak sangat makanan dan tak habis dah kira membazir dah kat situ. Seelok-eloknya elakkan pembaziran, ya dak?

Korang pula ada letak limit tak berapa RM yang akan spend untuk hari ni? Yang tengah cuti sem tu memang syoklah merasa homemade punya masakan (T__T) Sob3. Tak sabar nak balik rumah.

Sabar, sabar.

Huhu :p

Till then.
Wassalam.

nota : Dalam kemeriahan kita menyambut Ramadhan di Malaysia dengan pelbagai jenis makanan ni, ingat juga kepada orang yang tidak bernasib baik. Terutama umat Islam di bumi Palestine. Save Gaza. Syahid untuk mereka insya-Allah. Mungkin Allah nak kurniakan jannah untuk mereka sempena di bulan Ramadhan yang mulia ini. Amin :)

4 comments:

  1. nak pergi bazaar memang kena ada limit. bawa duit cukup-cukup jer.

    ReplyDelete
  2. kita suka buat sendiri kuih daripada beli..,kalau ikt parents ke bazaar kita mesti hasut supaya kurangkn beli sbb kalau beli banyak sangat..membazir ja..hehehe

    pergi bazaar mmg rambang mata macm2 nak beli..padahal nnti bebuka seorang j yg makan
    selamat berpuasa hana..jemput singgah blog baru kita

    http://ilhamdatangdarihati.blogspot.com/

    Nana Liena. :)

    ReplyDelete
  3. Sat, blog lama kita ada lagi dlm bloglist ya hana? hehe..

    ni nak minta jasa baik hana emailkan alamat sbb nak pos something..hehe..insyaaAllah. nanti email ke azlinarashid92@gmail.com tau..!

    ReplyDelete
  4. Puasa tahun lepas kat U, izz banyak habis duit. Hahaha. Tahun ni puasa kat rumah.

    Amin. Sama2 doakan #PRAYFORGAZA

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News