Tuesday, January 5, 2016

647#Love Note ~ Date @Sopoong IOI City Mall


Have any of you heard of Sopoong

Sopoong ni sebuah Korean food restaurant yang ada di beberapa buah mall kat Malaysia ni. Biasanya kalau sesiapa yang nak rasa auntentik makanan Korea bolehlah ke Sopoong sebab Sopoong ni diusahakan oleh adik-beradik yang memang berasal dari Korea Selatan. Rasanya rasa makanan mereka tak berapa nak menyimpang jauhlah daripada rasa makanan di sana. Halal? Semestinya ;)

Hana dan seorang kawan Hana, Nad pergi ke Sopoong di IOI City Mall Putrajaya sebab Sopoong di situ yang paling dekat dengan tempat kami. Memang banyak sangat pilihan menunya. Ada yang single dish dan juga set. Kami pilih hidangan set. Terkejut sangat sebab portion makanan tu besar, ingatkan biasa-biasa aje saiznya. 

I ordered Bokkeum Udon (mild) + half kimbap while Nad ordered Jajangmyeon + half ddeokbokki. The meal set came with free green tea, either hot or cold.


Setiap hidangan ada disertakan dengan side dish. Mula-mula rasa pelik sebab tak biasa dengan Korean food kan, macam masa first time Hana makan sushi tapi bila lama-lama tu rasa sedap pula makanan ni. Tapi sebab portion yang besar tak dapat habiskan makan :( Sayang betul, membazir pula rasa.

Ddeokbokki dan kimbap dia sedap :) Terutamanya ddeokbokki tu. Ada fish cake juga dalam kuah dia tu. Rasa pedas-pedas manis. Tak cukup pula makan yang half portion, rasa nak tambah lagi.


Thank you Nad temankan makan di Sopoong ;)

Selain di IOI City Mall, Sopoong juga ada di Berjaya Times Square dan Quill City Mall. Insya-Allah akan dibuka di The Starling tak lama lagi. Sesiapa yang gemarkan Korean food atau nak cuba, bolehlah ke sini. Insya-Allah tak akan menghampakan :)

Till then.
Wassalam.

9 comments:

  1. sedapnyaa makanan tu :D

    Saya singgah sini ye ^^

    ReplyDelete
  2. Assalamu'alaikum, akak datang membalas kunjungan Farhana.
    Dish nampak tempting sangat :)

    ReplyDelete
  3. salam kenal..


    first time makan Korean food ni masa kat Korea last spring.. ni nak ke sana lagi, i rasa boleh lah mencuba yg ada kat Malaysia ni dulu and compare yg kat sana.. kurang lebih sama tak ek.

    ReplyDelete
  4. jajangmyon!!!! lama mencari. kalau stall korean kat food court xda tau jajangmyon tu. teringin nak rasa

    ReplyDelete
  5. my first time makan korean food pun agak weird & overwhelming . tpi lama2 rasa sedap pulak ^^

    ReplyDelete
  6. Macam best je! Tapi jauh sgt nak try nya pun ahaha

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News