Sunday, September 7, 2014

618#Ai no Kotoba ~ Kisah MSR September 2014

 



Ini kisah sepanjang minggu ini. Dari September 1st till September 6th. 
 
September 1st, new bachelor students mendaftar dan bermulalah MSR Week. Pening kepala kitorang dengan 200 new students ni. Hehe :p Nasib baik kerja Hana cuma jadi Ad Hoc OC, tak perlu deal dengan new students sangat :p
 
Registration dibuat di MPLs kat admin block. Parents semua tunggu di LH kat academic block. 

Hi. I'm 'kakak yang nampak serius dan menakutkan'. Bak kata students yang masuk masa June 2014 intake yang lepas. Tak kisahlah korang nak kata apa. Haha.

Our hostel.

Masa registration day, Hana jaga bahagian hostel. Memang penat. Dari pukul 10 pagi sampailah pukul 5 petang baru selesai. Itu pun still ada students yang baru masuk hostel. Semua OC dan faci yang jaga bahagian hostel sibuk. Dalam pukul 3 lebih baru sempat nak rehat dan makan. Solat apatah lagi :( Kena bergilir keluar rehat.

Bagi Hana MSR Week kali ni tak sepadat MSR Week yang lepas. Hana jaga checkpoint untuk explorace masa hari kedua. Masuk hari ketiga, Hana skip waktu tengah hari till petang sebab kurang sihat.

Dan petang September 6th, Hana keluar dengan Una dan Kak Farah for a celebratory. Celebrate selepas hampir satu minggu yang memenatkan. Even tidak sepenat faci yang kena deal dengan new students tu :p Keluar ke Metropoint kat Kajang aje pun. 

A little escapism before a new and hectic semester.

Having our late lunch at Old Town

Insya-Allah masuk September 8th esok, Hana dah masuk Semester 3 for BCLS. Kali ni kena menghadap dan menelan subjek Microbiology, Medical Biochemistry, Pathology dan Immunology. Tak lupa juga Hubungan Etnik dan Mandarin. Belajar bahasa Mandarin lah untuk Sem 3 ni.

Insya-Allah boleh survive dengan berjayanya. Fighting!

Till then.
Wassalam.

1 comment:

  1. Wahh. Kak Hana jadi OC. Hee. Mesti seronok kan ? Btw, Iz amik Sains Fizik kat Jengka. :)

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News