Monday, October 29, 2012

342#Ai no Kotoba ~ Datang dan Pergi

Finding Nemo Is Back!


Setiap orang datang dan pergi dalam hidup kira. Keluarga, kawan-kawan or your loved ones. Ada yang datang membawa kebahagiaan kepada kita dan tinggalkan kita dengan kebahagiaan. Ada yang datang membawa kesusahan dan tinggalkan kita juga dengan kesusahan. Bahkan ada yang datang membawa kebahagiaan tetapi tinggalkan kita dengan kesusahan. That's life for you.

Tak ada perkara yang kekal dalam hidup kita. Setiap objek bernyawa pasti akan mati atau akan pergi meninggalkan kita. Hanya Dia sahaja yang kekal selamanya. Kembali kepadanya, pasti anda akan bahagia.

Manusia ni biasanya kalau seseorang atau something yang dia sayang tanpa disedari pergi barulah dia perasan betapa bernilainya something itu kepadanya. Typical homo sapiens. Sayangilah apa yang ada di sekeliling kita. Jangan bila dia dah menghilang baru nak terhegeh-hegeh mencari balik. Kalau dia boleh kembali, tidak mengapalah. Dibuatnya dia tidak akan kembali selama-lamanya?

Ibu bapa adik abang kakak atuk opah kawan suami isteri. Semuanya penting. Ayam itik lembu kambing arnab hamster. Sama juga penting. Pokok-pokok yang tumbuh melata kat bumi Allah ini juga penting. Cuma kita yang kena pandai menilai sesuatu.

Akan tiba masanya mereka akan pergi. Dan, bila sampai masanya untuk mereka pergi, sentiasa ingat mereka yang kita sayang akan sentiasa berada dalam hati kita. No more no less. As long as you love them deary. As simple as that.

Finding Nemo Is Back!
Nescafe On The Life!
Arrival On Windows 8!

Till then.
Wassalam.

8 comments:

  1. betul tue.hargaila sementara kita masih memiliki jangan nanti dah xda baru nak mnyesal kan? :)

    ReplyDelete
  2. @BlueiceButterfly betul3 ^^ kadang2 manusia akn mnghargai bila dh kehilangan

    ReplyDelete
  3. Betul..yg hidup itu pasti akan pergi meninggalkan kita..oleh itu hargailah & sayangilah sementara meraka masih ada...

    ReplyDelete
  4. @LiLy @ MaMaQiStInA jangan nanti mereka dah pergi baru nak menghargai ^^

    ReplyDelete
  5. sedih lak tetiba..mmg kna sll menghargai..mereka...

    ReplyDelete
  6. kita terkedek2 depan mata dia dl xnmpak..bila da jauh bawu dia terhegeh mengejar..masa tu rasa cm nk fire je...
    singgah follow awak..;)

    ReplyDelete
  7. begitu laa adat kehidupan....manusia sifatnya datang dan bila masanya pasti akan pergi...

    ReplyDelete
  8. yang datang pasti akan pergi..hargailah semua orang tanpa mengira baik buruk.. :)

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)