Wednesday, July 24, 2013

541#Ai no Kotoba ~ [Anime Review] Karneval

*scheduled post - ditaip pada 24/7/2013*


Karneval. Anime 13 episod ni dah masuk favourite list Hana untuk action anime. I think, one of the greatest action anime I've watched so far! 

Dalam Karneval, banyak watak lelaki daripada perempuan. Mengisahkan Gareki (the black haired guy), seorang pencuri muda yang hanya mencuri di rumah orang kaya yang corrupted dan Nai (the white haired boy), seorang kanak-kanak yang sedang mencari Karoku, seorang lelaki muda yang pernah menjaganya sebelum ini.


Selepas satu insiden, Gareki dan Nai terlibat dengan Circus. Circus ni kumpulan elit daripada National Defense Organisation yang akan eliminate criminals. Bezanya dengan pihak penguatkuasa yang lain, Circus terlibat dengan criminals yang special, yang mempunyai kuasa supernatural. Ahli Circus sendiri ada supernatural powers within them.

Antara major characters beside Gareki dan Nai ialah Yogi (ahli Circus), Tsukumo (ahli Circus, seorang gadis remaja) dan Hirato, kapten untuk Circus Second Ship. Pencarian Nai terhadap Karoku membawa Circus semakin dekat dengan Kafka, satu organisation yang bertanggungjawab dalam menukar manusia kepada monster. Karoku is somehow related dengan Kafka.


Even Gareki ni handsome (>///<), Yogi is my number one favourite character dalam Karneval. His easy going character dan sifatnya yang suka kanak-kanak, is quite adorable (>__<) He he :D Oh ya, Yogi is the blonde one :D

Sebenarnya, harap sangat Karneval Season 2 akan release secepat mungkin. Tak sabar dengan apa yang akan berlaku in future lepas ending dalam Karneval (>__<) He he!

Till then.
Wassalam.

3 comments:

  1. mcm best tp sy tgk fairy tail je.. tu pun entah bila lah nak keluar sambungan nye. huhuhu

    ReplyDelete
  2. Best sangat ke cerita ni? waa hana minat anime yea, sama la kita. tapi tak semua genre saya minat.. :)

    ReplyDelete
  3. Best! Anime ni memang best. Yu pun mmg minat anime semua genre kecuali hentai. Hehehe.

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News