Saturday, March 17, 2012

170#Ai no Kotoba ~ Heidi dan Rumah Idaman~


Korang pernah baca citer Heidi tak? Ala.. citer yang boleh kata mungkin sezaman dengan Oliver Twist semua tu. Pasal seorang budak perempuan, Heidi yang kena hantar ke rumah datuk dia di Alps Mountain. Serius best citer tu! Panjang lagi sebenarnya tapi kalau korang nak tahu, Google aje. Tak pun klik kat nama Heidi ni.

Hana baca yang versi bergambar. Masa kecik-kecik dulu dah baca and last year jumpa lagi kat library sekolah. Cover sebijik macam ni. Dah cover sebijik tu, memang isi kandungan sama lah dengan isi dalam ni.


Bila baca masa Heidi dihantar ke rumah datuk dia di Alps Mountain, serius jatuh cinta dengan ilustrasi tu even cuma gambar semata-mata. Bayangkan, wooden cottage di pergunungan yang serius comel, rumput menghijau, the fresh air, memang Mother's Nature, kan? Rasa tenang dan damai aje kalau boleh tinggal tempat macam tu.



Memang heaven kan? Tapi dalam mimpi aje lah nak dapat rumah macam ni. Kat Malaysia ada ke tempat macam ni? Mungkin tak ada kot. Scene comel biasanya kat Swiss atau New Zealand. Suka tengok Lord of the Rings sebab setting dia yang teramat sesuai dengan cerita. Mountains, fresh air, rumput yang menghijau, kawasan lapang. Suka! XD

3 comments:

  1. hm tau takpe. teringin sangat nak pergi. kalau laah boleh huhuh

    ReplyDelete
  2. Macam menarik jew cerita nie ..Aien xpernah baca lagi

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News