Sunday, April 14, 2013

399#Ai no Kotoba ~ Malaysians! Spread Lovely Words!



Video yang dikongsi oleh Kak Dina :)

Bila kali terakhir kita ucapkan something nice that we ever felt to someone?


Betul kata Kak Dina, kita lebih perlukan video-video yang mampu memberi nilai positif kepada kita, not that one yang penuh dengan unsur-unsur yang err... Faham faham sendirilah. Video yang mampu membawa kepada keruntuhan akhlak di kalangan masyarakat kita. 

Video ni tersangat kreatif! Tengoklah dengan apa yang ada untuk mereka luahkan perasaan mereka :)

Spread good, lovely words Malaysians! Itu yang sepatutnya. Bukannya kata-kata yang menghina, mencarut dan kata-kata yang boleh meruntuhkan semangat seseorang. Andai betul ada sesuatu yang ingin kita katakan tetapi risau mereka berkecil hati, luahkan juga kepada mereka. TAPI! Hanya ada anda dan orang tersebut. Maruah mereka juga perlu dijaga.

Hana pun, jarang luahkan apa yang I'm ever felt about someone. Tersangat jarang. I'm no good in giving compliments I think. I thought my compliments will be an insult-kind-of-thing. Bimbang akan tersalah cakap. Tapi mungkin sekarang dah makin okey. Kot :)

Kerana mulut badan binasa. Kan?

Tak salah untuk memuji apa yang kita suka mengenai seseorang sekali-sekala. Tak perlulah terlalu kerap. Cukup untuk mereka rasa dihargai. Siapa yang tak suka dihargai kan? 

So Malaysians, let's spread more good and lovely words! If you think it's just a little thing that you can do, make the most of the little that you have. Itu lebih baik daripada kita tak buat apa-apa kan?

Till then.
Wassalam.

9 comments:

  1. its true! such a lovely video cara diorang nak sampaikan something tu x'D

    ReplyDelete
  2. org sekrg kritik main sedap mulutjer....diam lebih baik....kekadang niat nak berdakwah pon main sindir2 jer..setuju dgn quote nih:
    Spread good, lovely words Malaysians!

    ReplyDelete
  3. Nak tgk sgt video tu tp tenet slow je. Tp betul la akak, zaman sekarang ni bkn nak tegur or cakap elok2, main sedap je bash sana sini. =D

    ReplyDelete
  4. MMG KENA HATI2 BILA BERKATA SBB KERANA MULUT BADAN BINASA..:)

    ReplyDelete
  5. kat malaysia ni memang ramai jenis mulut takde insurans. cakap ikut sedap je kan.hmmm..nice video

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum haruno...mmg betul tu...:)

    ReplyDelete
  7. http://chenta-taugeh.blogspot.com/2013/04/ohsem-giveaway-by-ayna.html

    salam,hana..
    aina join GA ni. jom join=)

    ReplyDelete
  8. so true. today je.. sebab lips yg takda insuran tu pun boleh menjadi punca big trouble. wwaaaaaaa teruk sangat. beside, video yg elok2 jek yg patut jd contoh untuk anak2 zaman la ni. bukan yg meruntuhkan akhlak.

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News