Monday, April 22, 2013

409#Ai no Kotoba ~ [Anime Review] Durarara!!




Anime 25 episod bergenre shounen dan supernatural yang baru sahaja habis tengok. Durarara!! atau DRRR!! for short. Hee :D

Mengisahkan Ryugamine Mikado yang datang ke Ikebukuro, Tokyo untuk masuk high school yang sama dengan kawan masa kecik dia, Kida Masaomi. Di Ikebukuro, bandar maju yang padat dengan penduduk tapi ada misteri yang tersembunyi. Setting dalam anime ni mostly kat Ikebukuro dan sedikit di bandar Shinjuku.

Kat sini Mikado mula kenal the headless driver (Celty) yang jadi urban legend of Ikebukuro, Heiwajima Shizuo the strongest man, Orihara Izaya the dangerous and sadist information dealer dan gangs yang ada kat Ikebukuro. Masa ni kumpulan The Dollars kian famous tapi takde satu pun yang dapat tau ahli The Dollars sebab The Dollars ni colourless gang. Tak macam The Yellow Scarves dan The Blue Squares yang ada warna lambang kumpulan diorang.



Mikado (in green jacket) dan Masomi (in white). Lelaki kat belakang tu Izaya.

Macam-macam yang terjadi. Dari kes The Slasher dan tanggapan orang ramai terhadap The Dollars dan Celty. Rupa-rupanya Mikado sendiri founder of The Dollars. Ahli The Dollars susah nak kenal satu sama lain sebab takde identiti kumpulan. 

Paling best masa ahli The Dollars berpakat untuk selamatkan Sonohara Anri, kawan baik Mikado dan Masaomi masa Anri dikejar oleh ahli The Yellow Scarves. Ha ha x) Masa first gathering kumpulan The Dollars pun best. Masa tu baru tahu ramai sangat ahli The Dollars.

Anime ni banyak main naratif oleh setiap watak. Mula-mula tengok tu cam bosan je anime ni. Lepas tu, excited pulak x) 


Dalam anime ni suka tengok part antara Heiwajima Shizuo (the blond) dan Orihara Izaya (the black). Pantang jumpa mesti melayang barang yang ada kat sekitar diorang. Rival sejak zaman high school lagi. Tahap nak membunuh pun ada bila dua orang ni jumpa x) 

Then, sekarang nak tengok Code Geass : Lelouch of the Rebellion Season 2 for the second time x)

Till then.
Wassalam.

10 comments:

  1. macam best~! nk tengok jugak laa~ hehee

    ReplyDelete
  2. citer anime lak...hihih..jiwa remaja ..

    ReplyDelete
  3. wahh minat citer komik camni eh... dah mcm hubby deqla plak...hihi

    ReplyDelete
  4. akk suka tengok citer anime ehh ?? Nurrul suka tapi memilih juga lah.. law conan , spider , tengok lah.. hehe :)

    ReplyDelete
  5. Kita pun minat anime ni tp x tengok lg yg ni. Cam best !

    ReplyDelete
  6. Best gak citer ni.

    http://alienfromthepluto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. haa cerita niii, paling osem, durarara! baru je tengok tahun ni, walaupun dh lame anime ni keluar. Selalu repeat tengok ep 25 tu bile ade mase lapang, sakit perut gelak dibuat nye XDD adoyaii, suke tngok part shizuo dn izaya <3

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News