Monday, May 6, 2013

Segmen : LUPUS Awareness Month


Pernah tak korang dengar pasal LUPUS? Kalau sebut SLE? 

Hana kenal penyakit SLE ni masa belajar Sem 2 kat KMKN dulu. Suatu penyakit yang berbahaya yang melibatkan sistem imun badan kita. Sebenarnya SLE ni salah satu daripada tiga jenis penyakit lupus iaitu Systemic Lupus Erythematosus. Selain SLE, terdapat juga Discoid Lupus Erythematosus (DLE) dan penyakit lupus yang disebabkan perubatan *INFO*

Memandangkan bulan Mei ini merupakan Lupus Awareness Month, Kak Deno telah menganjurkan suatu segmen berbentuk kesedaran agar semakin ramai tahu dan prihatin mengenai penyakit Lupus. 


Klik banner untuk join.

Cara penyertaan : 

  • Follow blog DayangDenoBuat satu entri bertajuk Segmen: LUPUS Awareness Month
  • Tampal banner di atas di dalam entri
  • Buat satu banner dengan perkataan : LUPUS.. learn about it .. dan banner tersebut mestilah ada gambar rama-rama kerana rama-rama ialah lambang SLE.. tak kisah saiz macam mana pun, buatlah banner mengikut kreativiti korang .. ^^ 
  • Tag seberapa ramai rakan untuk sertai segmen ini.. done :)

So, ini merupakan banner Hana :) Terimalah ya Kak Deno? He he :D


Nak tag :

Aein
Anis
Aisya
Nurrul
Cik Kay Jue

Join lah reramai ya? Tanda kita menyokong Lupus Awareness Month ni :) Boleh klik SINI untuk join!

Till then.
Wassalam.

5 comments:

Nana Liena said...

wah wah..pantas tuntas dia buat..ahaha..comel gerak2..hehe :) good luck yo.. :)

(*ain ja jadi mangsa tag kita..hehe)

deno said...

waaa... banner gerak2 lagi... thanks hana :)

terima kasih hana kerana support LUPUS awareness!! diharap dengan penyertaan hana, SLE akan lebih dikenali ramai dan ramai orang yang akan lebih peka dengan tanda-tandanya yang sukar dikesan .. terima kasih! :) nama SLE supporters akan diupdate dari semasa ke semasa.. jangan lupa semak nama nanti ya..^_^

AiSyA LiEzA said...

thanks tagged hanna :)

Nurrul said...

Terima kasih tagged.. insya'ALLAH nurruljoin... :D

Amanina Mads said...

selamat bersegmen :)

Post a Comment

Recent Posts