Saturday, May 4, 2013

424#Ai no Kotoba ~ Kizuna :)



Kizuna.

Salah satu perkataan Jepun yang Hana suka :) Dah lama sangat tinggal Bahasa Jepun sejak habis high school dua tahun lepas (-__-) I bet Ria Sensei and Pert Sensei will be getting mad. Erk.

Maksud kizuna? Hubungan, bond :) Sesuatu yang lebih terkesan di hati berbanding relationship semata-mata :) It brings different meanings somehow.

There's a bond of family, bond of friends and bond of love :) I guess there's a lot! Cuma kita aje tak dapat rasa dan fikir. Kan?

Kadang-kadang, kita tak tahu macam nak describe kizuna ni. Sebab ianya sesuatu yang boleh dirasa dengan hati walaupun kita dapat melihat sendiri perlakuan atau layanan seseorang terhadap kita. Ikhlas atau tak, dapat kita rasakan dengan hati.

Tapi, tanpa hubungan yang kuat antara satu sama lain tidak membenarkan hati kita kuat untuk bersama-sama  mereka menghadapi masa susah dan senang mereka. Keluarga, sahabat, cinta. Ianya sesuatu yang perlu dihargai. Sesuatu yang terlalu berharga, lahir daripada hati kita :)

Hargailah apa yang ada di depan mata. Masih belum terlambat untuk menunjukkan bahawa anda menyayangi mereka yang berada di sekeliling anda.

Kizuna :)

Till then.
Wassalam.

10 comments:

  1. EMM , BETUL2 !! kepercayaan keihklasan lagi2 sangat penting dalam sesuatu perhubungan.. baru boleh susah senang bersama..

    ReplyDelete
  2. ade lagu kizuna by Kat-tun.
    best.. ^_^

    ReplyDelete
  3. betul., kasih sayang mestilah ikhlas., hehe kizuna., :)

    ReplyDelete
  4. Kizuna :) Hana ada balajar bahasa jepun eh ? seronoknye dapat tahu bahasa jepun , sebab shafika suka dengar bahsa jepun, macam bunyi lembut gittew

    ReplyDelete
  5. oh,ambil bahasa japan msa high school? ehhee..bestnya la..
    nanti buat novel ala2 kejepunan sikit..hehe

    kzuna hanya boleh dirasa,tak mampu didescribekan..hanya mereka yang kuat dan ikhlas dapat rasa indahnya kizuna..hehe..

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum haruno...cute nyer kucing tu...:)

    ReplyDelete
  7. Kizuna, lagu Kamenashi Kazuya. Kizuna, slh satu perkataan jepun yg sy suka :)

    ReplyDelete
  8. ohhh hana, suka bahasa jepun ya...CJM pulak korea gituu~ hehe

    ReplyDelete

Finished reading my entry? Why not you drop a comment or two? ;)

Broaden News